Japansk r n´b

Trots att jag aldrig kolla på TV (av ren självbevarelsedrift, har lätt att fasna i typ 8 timmar) brukar jag spana in SVT´s program på deras hemsida. Måste ju medge att man ABSOLUT inte behöver TV längre. Nyheter kollar du på nätet, Serier laddar du ned (slipper reklam, avbrott och jobbiga cliffhangers) Filmer hyr du eller går på bio. Enda jag saknar är TV6 som sänder Formel 1...Det går tyvärr inte att se på datorn och vem orkar sätta sig på en sportsbar kl 13.55 en söndagmorgon? (om man inte bara suttit kvar sen dan innan, då går det ju bra).

I alla fall, "Musikbyrån" heter programmet som jag valde ut i morse, medans dagens första heliga "dopio" slank ner mjukt och lent. Musikbyrånm handlade om JAPANSK R N B!  W T F!  Ett megahirarkiskt, galet snabbt och kulturellt utarmat land som har en manisk/magisk förmåga att leta upp företeelser i USA och göra dem till sina i minst sagt egna versioner. Jag har alltid tyckt att japan verkar otroligt häftigt. De (japanskorna) är alltid så bra klädda i europas storstäder där de hänger runt på "modeveckor" eller något annat jippo man råkar hamna på.
Men jag har nog bytt åsikt litegrand. Jag har ju alltid HATAT modern mainstream Rnb & 50 cent hiphop. och det är just detta som japanerna fördjupar sig i. Det är faktiskt inte ens en fråga om fördjupning. Det är Helt sjukt bara.
"I´m taking the fresh sound from the US and sing it in japanese. Now we want the real stuff the beyonce the 50 cent"...
De måste sola massa solarium för "man sjunger och dansar bättre om man är mörkare". De skaffar ASFULA affros av det annars perfekta ouppnåliga håret...
Nåja kolla själva;
image43
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=847420

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback