Grattis, inget nytt har hänt!

Var precis på middag hos min kära mor. Hon bor i en grymt schysst  och superfint inredd lägenhet precis 7 min söder om fatbursparken. God mat, mycket trevligt sällskap i form av lillsyrra och mammas "pojkvän" som stod för tillagningen av den fin fina fiskgrytan med saffran och diverse skalldjur. Till detta köpte jag vin (jag är på bolaget ofta så jag får alltid "välja vin" rollen. Denna blev det, (Simonsig Chardonnay, 82:-) och passade givetvis utmärkt.

Middagen förflöt mycket lungt och jag kände mig mycket avslappnad (kanske tack vare 5 små glas rödvin och en mycket trevlig feting på kontoret innan. Röker mycket sällan fakiskt, tycker jag tappar lite fokus. På vägen hem ser jag något som kommer i full kareta in på parkeringen vid korvmojjen. Det gör en lov, sen en till. och en till. Sedan drar den iväg i ett moln av konstigt  mopedljud. Jag står som förstummad när jag ser den rödorangea triangeln på "bilens" baksida. Jag tittar på mobilen, kollar kalendern, vilket år är det? har jag rökt PCP igen? Är jag på väg att tappa förstådet helt? Har jag ramlat ned i ett tidshål? Nej. Allt är som vanligt, inget nytt har hänt. inte på 30-40 år i a f. Jag såg en EPA-traktor slå en lov och kolla läget vid Loffes grill. 7min från medis. 


Kommentarer
Postat av: Charkie

You will be hearing from me soon. Thanks


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback