Jesus, Gud, Musik och Religion.

Jag var i kyrkan i lördags. Sade en bön för min sjuke far, som snart äntligen påbörjar sin behandling.  Samt en liten bön om lycka och kärlek till mänskligheten. En liten bön om sommar, som snart är över oss. Slutligen som en slags slutplädering med Gud sade jag en bön om att slippa ännu en sommar med ett "glimrande popmelodier med fantastiskt sprudlande refränger, all form av håkan eller all form av 20 manna band där alla är så CP AS MONSTERkeffa att de måste vara tjugo pers för att överhuvudtaget få spela nånstans...Kan inte Jesus nu när han är återuppstånden och allt göra en liten rensning bland med hemskt "galna" och "roliga" postironiska mustascher och stora tomma glasögonbågar samt  assymetriska frisyrer. Aldrig mer, snälla! Jag gör nästan vad som helst för att slippa höra all denna "roliga" och "sommartrevliga" musik. Markoolio och We´re from Barcelo...är INGET jag vill höra en enda gång till...Please GOD help us. Låt musik vara pretto. Bombastisk. Jobbig. Monoton. Överintelligent o s v. men INTE rolig och kultrevlig. Vill jag ha roligt lyssnar jag på RAW eller gamla Monthy sketcher. Eller något annat kul. Tack alla som kom till efterfesten lördag/söndags...väldigt trevligt!

Kommentarer
Postat av: Karl H.

Alltid lika intressant att läsa din blog!

Postat av: Anonym

Tack!

2007-04-12 @ 14:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback