FÖRLÅT MIG, POLISEN.

Fredag kl 22.00. Med dagen middag i en påse (dubbel whooper meal) begav sig sällskapet, med bl.a. 2-4 hour bloggen, till en fest i hagamagasinet, anordnad av disel/jung. Började med typ sex sju glas mousserande, fem vodkatonic, två glas vitt, ett glas rött, och tre-fyra öl (varav det mesta av ölen hamnade på andra festdeltagare som överförtjusta över detta sprutade ner mig med kall och god Pilsner Urquel. Efter en hård omgång på dansgolvet bar färden av till spyan. Bussen stannade utanför. Perfekt. Vi slapp direkt förbi kön. Perfekt. musiken i vita sög lite. Perfekt. Kornel körde stenhårt på Nacht. Perfekt. En kvart senare står vi på det rangliga podiet, där alla "vi är så hippa och snygga fast vi är typ arton" brukar stå. Förlåt mig kära små Nacht tomtar. Efter tio minuter tar vi helt sonika av oss på överkroppen. flickorna har BH. Pojkarna har inget, jag har typ hängslen. Förlåt. Vi dansar och har verkligen jättekul. Alla verkar ha det, ingen bråkar. Fler och Fler hänger på longonbög trenden och tar av sig t-shirts och liknande. Jag dricker vatten och energidricka. Förlåt. Vid halv fem sticker vi vidare. Med alla kläder på. Möter POLISEN i dörren. De ger Spybar en anmärkning för att folk är fulla. Men vaddå? Det var ju jag som var full. Jag hade SUPERKUL. Jag fick ingen anmärkning. Jag vill ta på mig skulden för att jag hade roligt. Jag tar gärna konsekvenserna av att ha kul. Men nej det går inte. Allt p.g.a. att polisen inte vill ha några femställen. POLISEN VÅR; SOM EGENTLIGEN SJÄLVA VILL HÄNGA RUNT SVAMPEN; FÖRLÅT MIG MINA SYNDER OCH FÖRLÅT OSS SOM SKYLDIGA ÄRO. VÅR DAGLIGA DANSDOS GIV OSS IDAG...

 

Men ge fan i våra ställen. Vi vill ju bara dansa. (fast vi strax är tretti)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback